Εξοπλισμός
1 Arduino UNO 1 Breadbroad 1 Led
1 πιεζοδιακοπτης 1 Pushbutton 6 Καλώδια
Εξήγηση του κώδικα
Αυτός ο κώδικας είναι γραμμένος στη γλώσσα προγραμματισμού Arduino και αναλαμβάνει να ελέγχει την κατάσταση ενός κουμπιού και να ενεργοποιεί έναν μπαζούκα (buzzer) και μια LED, ανάλογα με την κατάσταση του κουμπιού.
Οι πρώτες τρεις γραμμές καθορίζουν τις διεπαφές που θα χρησιμοποιηθούν στο Arduino. Ο ακριβής αριθμός για κάθε pin πρέπει να αντιστοιχεί στην πραγματική σύνδεση του διακόπτη, του μπαζούκα και της LED.
Η συνάρτηση setup () εκτελείται μόνο μία φορά κατά την εκκίνηση του προγράμματος και καθορίζει τις λειτουργίες κάθε pin. Στην προκειμένη περίπτωση, το κουμπί είναι είσοδος (input), ο μπαζούκας και η LED είναι εξόδου (output)
Η συνάρτηση loop() είναι η κύρια συνάρτηση που εκτελείται επανειλημμένα στην πλακέτα Arduino. Η πρώτη γραμμή της συνάρτησης θέτει μια μεταβλητή buttonState στην τρέχουσα κατάσταση ενός κουμπιού που είναι συνδεδεμένο στο BUTTON_PIN.
Εάν η buttonState είναι LOW, δηλαδή το κουμπί είναι πατημένο, τότε ο κώδικας εκτελεί τις ακόλουθες γραμμές:
- Εκτυπώνει “Το κουμπί είναι πατημένο” στη σειριακή οθόνη μέσω της συνάρτησης Serial.println().
- Θέτει την ακίδα BUZZER_PIN σε HIGH, η οποία ενεργοποιεί έναν βομβητή ή ένα ηχείο.
- Θέτει τον ακροδέκτη LED_PIN σε HIGH, ο οποίος ανάβει μια λυχνία LED που είναι συνδεδεμένη στο Arduino.
Εάν η κατάσταση buttonState είναι HIGH, που σημαίνει ότι το κουμπί δεν είναι πατημένο, τότε ο κώδικας εκτελεί τις ακόλουθες γραμμές:
- Εκτυπώνει “Το κουμπί δεν είναι πατημένο” στη σειριακή οθόνη μέσω της συνάρτησης Serial.println().
- Θέτει το pin BUZZER_PIN σε LOW, το οποίο απενεργοποιεί τον βομβητή ή το ηχείο.
- Θέτει τον ακροδέκτη LED_PIN σε LOW, ο οποίος απενεργοποιεί το LED που είναι συνδεδεμένο στο Arduino.
Αυτός ο κώδικας δημιουργεί μια απλή διεπαφή με μπουτόν, όπου πατώντας το μπουτόν ενεργοποιείται ο βομβητής και το LED και αφήνοντας το μπουτόν σβήνουν. Η συμπεριφορά μπορεί να τροποποιηθεί αλλάζοντας τα pin που χρησιμοποιούνται ή προσαρμόζοντας τον κώδικα μέσα στις εντολές if-else.