Τι είναι το Arduino;
Υπολογιστής ανοιχτού κώδικα
Το Arduino είναι μια φυσική υπολογιστική πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα, βασισμένη σε έναν απλό πίνακα μικροελεγκτών με ένα περιβάλλον ανάπτυξης για τη σύνταξη λογισμικού για την πλακέτα. Το Arduino μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη διαδραστικών αντικειμένων, λαμβάνοντας εισροές από διάφορους διακόπτες ή αισθητήρες και τον έλεγχο ποικίλων φώτων, κινητήρων και άλλων φυσικών εξόδων. Οι εργασίες σε Arduino μπορούν να είναι απλές – όπως η ενεργοποίηση και απενεργοποίηση ενός φωτός – ή πολύ περίπλοκες. Οι πλακέτες μπορούν να συναρμολογηθούν με το χέρι ή να αγοραστούν πριν συναρμολογηθούν. Το λογισμικό ανοιχτού κώδικα μπορεί να μεταφορτωθεί δωρεάν. Το λογισμικό Arduino εκτελείται σε λειτουργικά συστήματα Windows, Macintosh OSX και Linux.
Προγραμματισμός στον υπολογιστή
Ο προγραμματισμός των υπολογιστών (συχνά συντομευμένος στον προγραμματισμό ή την κωδικοποίηση) είναι η διαδικασία σχεδιασμού, γραφής, δοκιμών, εντοπισμού σφαλμάτων και συντήρησης του πηγαίου κώδικα των προγραμμάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών. Ο κώδικας μπορεί να γραφτεί σε πολλές διαφορετικές γλώσσες προγραμματισμού. Ο προγραμματισμός είναι βασικά ένα σύνολο οδηγιών που ένας υπολογιστής ή άλλη συσκευή χρησιμοποιεί για να εκτελέσει μια εργασία – μπορεί να ανάψει ένα φως, να ανοίξει μια πόρτα ή να γράψει ένα έγγραφο.
Περιβάλλον ανάπτυξης Arduino
Το περιβάλλον ανάπτυξης ή το λογισμικό Arduino περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου για την εγγραφή κώδικα, μια περιοχή μηνυμάτων, μια κονσόλα κειμένου, μια γραμμή εργαλείων με κουμπιά για κοινές λειτουργίες και μια σειρά μενού. Συνδέεται με το υλικό του Arduino για να φορτώνει π
ρογράμματα και να επικοινωνεί μαζί τους. Το λογισμικό που γράφτηκε χρησιμοποιώντας το Arduino ονομάζεται “σκίτσο/σχέδιο”. Αυτά τα σκίτσα γράφονται στον επεξεργαστή κειμένου. Τα σκίτσα αποθηκεύονται με την επέκταση αρχείου .ino. Υπάρχουν δυνατότητες αντιγραφής/επικόλλησης και εύρεσης/αντικατάστασης κειμένου. Η περιοχή μηνυμάτων παρέχει ανατροφοδότηση (feedback) κατά την αποθήκευση και εξαγωγή και εμφανίζει επίσης τυχόν σφάλματα. Η κονσόλα εμφανίζει την έξοδο κειμένου από το περιβάλλον Arduino, συμπεριλαμβανομένων πλήρων μηνυμάτων σφάλματος και άλλων πληροφοριών. Στην κάτω δεξιά γωνία του παραθύρου εμφανίζεται η τρέχουσα πλακέτα και η σειριακή θύρα.